اهداف کنفرانس :

  • ايجاد زمينه ها و تقويت تفکر اعضاء تشکل هاي صنفي و صنعتي وابسته به شورا براي توسعه کمي و کيفي فعاليت هاي تجاري.
  • تقويت تعامل تشکل هاي صنفي و صنعتي اعضاي شورا با يکديگر.
  • گسترش زمينه هاي ارتباط و تعامل شورا با نهادها و سازمان هاي داخلي و خارجي ذيربط براي توسعه فعاليت هاي تشکل هاي مرتبط با شورا.
  • ارتقاء بينش و دانش اعضاء تشکل هاي صنفي و صنعتي وابسته به شورا.

رويکرد کلي کنفرانس هنر و فناوري، هويت و برندسازي و ثروت ملي.

  • رويکردهاي عمده بر اساس رويکرد کلي کنفرانس:
  • توجه به شعار سال مقام معظم رهبري در رويکردها( همدلي و همزباني، ملت و دولت).
  • تجارت جهاني و لزوم توسعه فعاليت هاي اقتصادي بحث نقش تشکل هاي صنفي و صنعتي مبلمان دکوراسيون و صنايع وابسته پس از تحريم ها.
  • نگاه روزآمد به تکنولوژي هاي نوين و برندهاي برتر جهاني در بخش هاي مختلف توليد، عرضه، آموزش و تربيت نيروي انساني.

جشنواره عکس دکو (کنفرانس بین المللی مبلمان و دکوراسیون):

امروزه پس از هشت دوره برگزاری، “دکو” برای همگان آشنا و شناخته شده است. میهمانی سالانه ای که با گردهمایی بزرگان مبلمان، معماری داخلی، طراحی صنعتی، صنایع دستی و هنرهای وابسته در کنار هم میزبان میهمانان خارجی و افراد حرفه ای در سطوح عالی هستند.

کنفرانس دکو بعنوان بزرگترین مراسم صنف مبلمان و دکوراسیون در سطح کشور شناخته شده و از نظر علمی و آکادمیک دارای موضوعات مختلف در قالب سخنرانی و کارگاه آموزشی و پانل گفتگو می باشد.

به همین دلیل همواره سوال بود که نمونه کارهای برجسته از زندگی ایرانیان در داخل ساختمان‌ها چگونه است؟

همیشه میهمانان خارجی میپرسند که طراحان شما کجا هستند؟ و چطور کار میکنند؟

آیا چیدمان فضاهای داخلی که در زندگی قدیم و باستان ایران نقش بسیار مهمی داشته، امروز نیز دارای اهمیت است؟

جمله معروفی میگوید: یک تصویر خوب بیش از هزار کلمه حرف دارد…

از طریق عکاسی میتوان سبک زندگی، روش چیدمان، نوع طراحی داخلی، و بسیاری نکات دیگر را به نمایش گذاشت. برهمین اساس از کنفرانس هفتم تصمیم گرفته شد از طریق جشنواره عکاسی در کنار کنفرانس به نمایش تصاویر مرتبط پرداخته شود.

جشنواره اول بصورت دانشجویی و مبتدی برگزار شد تا شروعی باشد برای ارائه تصاویر مرتبط با رویکرد کنفرانس، و همچنین آغازی بر عکاسی تخصصی از فضای داخل ساختمان‌ها و طراحی داخلی.

رویگرد جشنواره دوم، حرکت بسوی نگاه حرفه ای بود… بهترین شیوه های عکاسی از برترین های طراحی داخلی، گردآوری نمونه های مناسبی که قادر باشد زندگی ایرانی را در سطوح مختلف به نمایش بگزارد.

گام نخست، سیاست گذاری موضوع جشنواره بود… عکاسی از موضوعات اجرایی طراحی داخلی و چیدمان در سه گروه مختلف مسکونی، تجاری، فرهنگی.

دیدگاه اصلی این بود که طراحان و هنرمندان و حتی مردم عادی همواره در حال اجرای کارهای متنوعی هستند که دارای ارزشهای زیبایی شناسی و کاربردی است. بسیاری از این کارهای ارزشمند در معرض دید همگان نیست، و ماموریت جشنواره به نمایش درآوردن بهترین آثار و شیوه های مختلف ترکیب بندی اجزای مبلمان و دکوراسیون است.

 

رویکردهای جشنواره عکس دکو:

  1. توجه به اصول زیبایی شناسی و بهبود کیفیت زندگی
  2. توجه به جزییات اجرایی و نکات ویژه طراحی و چیدمان فضا

محورهای اصلی جشنواره عکس دکو:

  1. مسکونی (انواع ساختمان و فضاهای زندگی)
  2. تجاری-اداری (انواع محیط کار، مراکز فروش، اشتغال…)
  3. فرهنگی و فضاهای عمومی (آثار باارزش طراحی داخلی در ساختمان‌های دولتی، موزه ها و …)

گام دوم، ترکیب گروه داوران، بصورتی که مورد اقبال عموم باشد، و دیدگاه جامع و تفکر جمعی آنها در انتخاب تصاویر و راهنمایی طراحان و عکاسان بصورت موثر مورد استفاده قرار گیرد.

ترکیب گروه داوری:

  1. جناب آقای سیمون آیوازیان: استاد عکاسی، نقاش، موسیقیدان و هنرمند با بیش از چهل سال تجربه سابقه کار.
  2. جناب آقای ابراهیم صافی : عکاس حرفه ای که با گروه خود آثار بسیاری در مسابقات و چاپ کتب ارزشمند دارد.
  3. سرکار خانم دکتر ایمانی: استاد و مدیر گروه معماری داخلی دانشگاه هنر، آشنا با شیوه های مختلف طراحی داخلی.
  4. جناب آقای دکتر محسنی: استاد معماری داخلی، با سالها تجربه کار در پروژه های ارزشمند طراحی و معماری.
  5. جناب آقای رضا نجفیان : معمار و عکاس. طراح معماری که با عکاسی حرفه ای در معماری شناخته شده است.

گام سوم، دعوت از عکاسان صاحب نام، هنرمندانی حرفه ای که در زمینه عکاسی معماری و فضای داخلی کار کرده باشند. طی جلسات مختلف از دو نفر دعوت بعمل آمد:

  1. جناب آقای ازناوه : عکاس حرفه ای ملی و بین المللی که مدیریت مرکز اسناد کاخ گلستان و میراث فرهنگی را در کارنامه خود دارد. همراه با نمونه کارهای متعددی در زمینه عکاسی از خانه های قدیمی، کاخ موزه ها، و فضاهای فرهنگی. تعداد هشت عکس ایشان برای نمایش در قطع بزرگ انتخاب شد که در کنار جشنواره در معرض دیدی عموم قرار گیرد. این تصاویر بسیار مورد استقبال بینندگان و میهمانان خارجی قرار گرفت.
  2. جناب اقای حسین زاده : عکاس حرفه ای با سال‌ها تجربه در زمینه زندگی اصیل ایرانی، که پروژه جدید ایشان برای نمایش در فرانسه و امریکا دعوت شده است. ایشان دو عکس نمونه برای چاپ در کتاب عکس دکو اهدا نمودند و در سالن اصلی نیز سخنرانی داشتند.

 

نتیجه جشنواره عکس دکو 2015:

  • تعداد عکس‌های رسیده 1250 عکس.
  • طی سه مرحله بازبینی داوران، یکصد عکس انتخاب شد.
  • در دو مرحله نهایی، سه برنده برای هر بخش و چهار برگزیده هیئت داوران و همچنین پنجاه عکس منتخب برای نمایش در گالری و چاپ کتاب معرفی شدند.
  • روز دوشنبه بیست و هفتم مهرماه، طی مراسم زیبایی در سالن موسسه بن ژیوار، تمامی داوران با سخنرانی موثر و کوتاه، به گفتگو پرداختند ، و از برگزیدگان جشنواره با جوایز و لوح تقدیر ، تشکر و قدردانی کردند.

به امید پربارتر شدن مراسم دکو، و پیشرفت طراحان و هنرمندان ایرانی…

 

سخن دبیر کنفرانس

فعالیت های اقتصادی از جمله تولید، تجارت و صادرات، طی سال های گذشته، از مشکلات و ناملایمات تحریم های خارجی و خودتحریمی های داخلی به شدت آسیب
دیده است. برهمین اساس، رکورد تورمی شدید بر اقتصاد کشور حکمفرما شده است. به همین جهت واحدهای تولیدی ورشکسته، تعطیل و یا دست کم نیمه تعطیل شده، بیکاری به شدت رشد یافته و تأمین معیشت خانواده ها به مخاطره افتاده است. در این میان، صنعت کشور به شدت از دانش فنی، تکنولوژی و فن آوری دور مانده است و نیازمند بازسازی و نوسازی می باشد. لیکن، توافق ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 فرصت های جدیدی را پیش روی اقتصاد ایران قرار داده است. ورود هیأت های بلندپایه سیاسی و اقتصادی از کشورهای مختلف جهان و بویژه از قاره اروپا نشان دهنده جذابیت های بازار ایران و بیانگر نقش و اهمیت آن در اقتصاد منطقه و جهان می باشد. دسترسی به بازار بزرگ 80 میلیون نفری ایران و بازار 400 میلیون نفری منطقه، استفاده از مواداولیه فراوان و با کیفیت بالا و نیز قیمت ارزان و رقابتی، انرژی فراوان و ارزان، نیروی کار متخصص و ارزان از جمله اهداف شرکت های خارجی برای حضور در بازار ایران است. شایسته است کشور ما هم بتواند برپایه همدلی و هم زبانی دولت و ملت، برنامه ریزی دقیقی را برای برون رفت از شرایط فعلی و استفاده بهینه از فرصت های جدید انجام دهد. پیاده سازی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با محوریت بخش خصوصی و با رویکرد درون زا و برون نگر بودن اقتصاد نقشه راه کشور در این شرایط تاریخی، حساس و استثنایی جهت رسیدن به اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 می باشد. رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و برقراری عدالت اجتماعی جزو اهداف اصلی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می باشد. دوکلید واژه “درون زایی” و “برون نگری” اقتصاد اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را تشکیل می دهد. درون زایی اقتصاد به این معنی است که اقتصاد کشور باید متکی بر تولیدات داخلی و تولید داخلی باید متکی به منابع انسانی، منابع مدیریتی مواد اولیه و نهاده های داخلی باشد. برون گرا بودن اقتصاد نیز بدین معنی است که کالاها و محصولات تولیدی باید صادراتگرا باشد و قابلیت رقابت با کالاهای مشابه سایر کشورها را در بازارهای هدف صادراتی داشته باشد. راهکار تحقق چنین هدف مبارکی صنعتی شدن کشور با تکیه بر صنایع کوچک و متوسط و با محوریت بخش خصوصی واقعی می باشد. موضوع اساسی جهت دستیابی به این مهم، بازسازی، نوسازی و توسعه بخش صنعت کشور است. این امر، بدون جذب سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کشور امکان پذیر نیست. زیرا، اقتصاد کشور، شدیداً نیازمند سرمایه گذاری، انتقال دانش فنی و تکنولوژی، ماشین آلات خطوط تولید مدرن، مدیریت علمی، برند معتبر و بازار می باشد. برگزاری کنفرانس دکو 2015 در شرایط جدید پیش روی ایران عزیز اسلامی با تکیه بر دانش، تجربه و دستاوردهای کنفرانس های قبلی و برپایه گسترش دیپلماسی سیاسی و اقتصادی با سایرکشورها و جوامع بین المللی، فرصتی استثنایی برای دعوت و جذب سرمایه گذاران خارجی از منطقه و جهان به منظور سرمایه گذاری و به خصوص سرمایه گذاری مشترک در هنر صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته ایران محسوب می شود. ضمن تشکر صمیمانه از تمامی دست اندرکاران برگزاری کنفرانس و نیز میهمانان ارزشمندی که از داخل و خارج از کشور در این رویداد علمی حضور دارند، امید است کنفرانس دکو 2015 در رسیدن به این هدف استراتژیک موفق باشد.

به نام خدا

خداوند قادر متعال را شاکر و سپاسگزارم که همزمان با ورود کشور به مقطعی نوین از حیث تعامل با جهان
و حضور معنی دار در عرصه تجارت و اقتصاد جهانی ، میزبان شرکت کنندگان محترم دکو 2015 هستیم و امیدوارم در این فرصت طلایی که برای تمامی اصناف ، بازرگانان ، صنعت گران ، متخصصان ، تجار ، اندیشمندان و اقشار مختلف ملت سربلند ایران فراهم شده است ، بتوانیم در حد توان به وظایف حرفه ای و ملی خود ، چنانکه باید عمل کنیم.

توافق ایجاد شده در مذاکرات ایران اسلامی با کشورهای توسعه یافته امروز ، قبل از هر چیز مؤید توانمندی ایران امروز در صحنه بین المللی در بیشتر عرصه هاست و ورود به محوطه وسیع تعامل جهانی مستمر ، نیازمند همتی بلند ، دقت نظری وافر ، هوشیاری ویژه و تلاش و تکاپوی مضاعف برای آبادانی و پیشرفت ایران عزیز است.

فعالان صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون و صنایع وابسته ، برای حضور فعال در شرایط جدید بیش از گذشته نیازمند موقعیت شناسی ، شکار فرصت ها ، به روز رسانی دانش و فناوری خود و همدلی و همزبانی اند و کنفرانس بین المللی دکو ، فرصتی برای بروز این ظرفیت های بالقوه و تبدیل آنها به ظرفیت های بالفعل است.

بار اصلی توسعه کشور ، بویژه در کشورهای توسعه یافته بر دوش بخش غیر دولتی به طور عام و تشکل های اجتماعی غیر دولتی ( اصطلاحاً NGO ) به طور خاص است که طیف طویلی از اتحادیه ها ، انجمن ها ، سندیکاها ، شوراها ، اتاق های بازرگانی ، صنایع و معادن ، بنگاه های تولیدی و کشاورزی را در بر می گیرد و جای بسی خوشحالی است که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در سال 1394 ، قانون رفع موانع تولید را تصویب و هیأت محترم دولت ، آن را برای اجرا ابلاغ نموده است که این اقدام ارزشمند با توجه به محتوای این قانون و نقشی که بخش غیر دولتی در تدوین آیین نامه های اجرایی و دستورالعمل های آن ایفا می نماید ، می تواند بستر ساز رونق تولید تجاری و انبوه و دست یابی به مزیت رقابتی و کیفیت قابل رقابت در تولید کالاها و خدمات باشد.

امیدوارم با درک صحیح فرصتی که فراروی همه فعالان اقتصاد و تجارت و فرهنگ و سیاست ایجاد می شود ، بتوانیم با مد نظر قرار دادن بندهای مصرح در سند ارزشمند سیاست های اقتصاد مقاومتی ، ابلاغی مقام معظم رهبری ، به درون زایی اقتصاد ، رونق تولید ، افزایش اشتغال و نیز افزایش تولید ناخالص داخلی و ارتقای سطح بهره وروی در تمامی عرصه ها نائل آییم.

مدیریت اقتصادی بویژه در بخش دولتی ، نیازمند تجدید نظر اساسی و بنیادی در باورها ، رویه ها ، روش ها و فرآیندهای تولید کالا و خدمت است ، به این معنی که بپذیریم جزء قابل توجهی از اقتصاد جهانی محسوب می شویم و می توانیم در این عرصه ، فارغ از هر تحریم و محدودیت و ممنوعیت و با توجه به اشتیاق کشورهای جهان برای سرمایه گزاری و گسترش روابط تجاری با ایران ، به ارائه توانمندی هایمان بپردازیم و زمینه های رشد و توسعه فراگیر و پایدار را برای میهن عزیزمان فراهم کنیم.

بازنگری در تخصیص امکانات اعم از مادی و قانونی و تکنولوژیکی به بخش غیر دولتی در سراسر کشور ، اهتمام شبکه بانکی به حمایت از تولید و تولیدکننده ، اصلاح نظام مالیاتی ، عدم اتکا به درآمدهای نفتی و درآمدهای حاصل از خام فروشی ، مشارکت فعال در اتاق های مشترک بازرگانی و افزایش آنها ، گسیل جوانان علاقه مند و مستعد به کسب دانش و مهارت مورد نیاز کشور و عبور از مرحله پیش دیجیتال در عرصه صنعت به مرحله پس دیجیتال و تولید به صرفه و اقتصادی از جمله نیازهای ضروری و الزامات جدی فراروی تک تک ماست ، که امیدوارم در دکو 2015 برای هر یک از این مقولات ، کمیته ها و کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی ایجاد شود و با بررسی دقیق و کارشناسانه محتوای مفهومی هر یک از این الزامات ، نتایج و دستاوردهایی حاصل شود که بتوان آنها را در سطح هر کارگاه و کارخانه و بنگاه اقتصادی از قوه به فعل درآورد و نتایج ارزشمند آن در سفره و سرای هر ایرانی دوستدار وطن قابل مشاهده باشد.

موفقیت دست اندرکاران و شرکت کنندگان محترم کنفرانس بین المللی دکو 2015 را از درگاه خداوند متعال خواستارم و امیدوارم این کنفرانس و شرکت کنندگان محترم در دست یابی به اهداف مدنظر ، همچون گذشته موفق و سربلند باشند.

علی انصاری

پس از تعیین برنامه ها و سیاست های کمیته علمی در خصوص حضور میهمانان علمی و بین الملل در تیر 94 ، خطوط راهنما در خصوص نوع افراد حاضر و تخصص های مورد نیاز از کمیته علمی دریافت گردید و با توجه به آغاز فصل تعطیلات تابستانی در اروپا و آمریکا کمیته بین الملل فعالیت خور را آغاز نموده و با بیش از 300 طراح و عمار برجسته ، 500 شرکت و م وسسه خصوصی و 200 شرکت برتر مشاوره فروش فروشگاههای بزرگ ارتباط برقرار شد.

سخنرانان کنفرانس دکو 2015

  • جناب آقای رالف ویگمن

پس از رایزنی و مکالمات مختلف ، آقای رالف ویگمن رئیس بزرگتری مرکز طراحی دنیا IF Design که طی سالهای گذشته ارتباط خوبی با ایشان برقرار و حفظ شده بود ، از فرانکفورت تمایل و علاقمندی خود را برای سفر به ایران ابراز نمودند . سفر ایشان برای تولیدکنندگان و صنعتگران و طراحان ایران نقطه عطف مهمی بشمار می آید . ایشان پس از بازدید از مراکز طراحی دانشگاه هنر دانشگاه تهران ، دانشگاه هنر ، دانشکده طراحی صنعتی دانشگاه تهران و مرکز طراحی ایران نظرات بسیار ارزشمندی جهت توسعه و افزایش کیفیت طراحی در ایران مطرح نمودند و راهکارهای ویژه ای برا یهمگامی صنایع ایرانی با طراحان ایرانی و در مقابل طراحی پیشرفته ایرانی مطرح نمودند که با استقبال گسترده دانشجویان ، اساتید و صنعتگران مواجه گردید . در این مراکز ایشان با دانشجویان ارتباط مستقیم برقرار نمودند و نظرات جامع و کاربردی خود را در مورد سطح طراحی ، اشکالات و نقاط بهبود آنها بیان نمودند و با اساتید به بحث در جهت ارتقای توانایی های دانشجویان و چگونگی اتصال آن به صنعت پرداختند . ایشان همچنین چگونگی کارکرد الگوهای موفق دنیا و نیز کشور آلمان را برای ایشان تشریح و بازگو نمودند .

رالف ویگمن در هانوفر آلمان در سال 1957 متولد شد . او در پاییز 1995 انجمن صنعت طراحی IF را در هانوفر آلمان تاسیس و تاکنون مدیریت نموده است . همچنین او مالک و مدیر عامل انجمن بین المللی طراحی IF و IF استعداد طراحی GmbH و IF مدیا طراحی GmbH از سال 2000 نیز می باشد .

IF از سال 1953 به عنوان نخستین و بزرگترین مرکز اعطای جوایز طراحی و اجرا در دنیا شناخته شده است که در این میان اعتماد و صداقت مزیت محسوس این مرکز می گردد . این شرکت با شهرت جهانی در رده اول دنیا ایستاده است و ” جایزه طراحی IF ” خود به عنوان یک برند درجه یک تجاری جهت شناخت ، پبت و اثبات یک طراحی فوق العاده در سطح دنیا معروف می باشد .

  • جناب آقای عبدی کرمانی

با توجه به توانییهای ایرانیان و موقعیت و دانشی که ایرانیان خارج از کشور با تلاش و پشتکار خود کسب نموده اند کمیته بین الملل با راهنمایی کمیته علمی تصمیم به دعوت یکی از ایرانیان موفق خارج از کشور گرفت . با توجه به سختیها و مشکلات خاص این قسمت در نهایت جناب آقای عبدی کرمانی که رئیس مرکز مهندسی چوب کشور انگلیس همچنین رئیس دپارتمان چوب الینبرگ می باشد برای حضور در کنفرانس و برگزاری ورک شاپ انتخاب و دعوت گردید .حضور ایشان باعث تبادل آخرین اطلاعات صنعت چوب و چگونگی برپایی و ساخت ساختمانهای چوبی در اروپا به همراه معرفی آخرین تکنولوژیهای روز دنیا با صنعتگران و فعالان چوب ایران گردید .

  • جناب آقای برنارد دهینگر

بر اساس سیاست های تعیین شده از سوی کمیته علمی کنفرانس دکو 2015 جهت شناسایی بازارهای صادراتی اروپایی و فرصتها و تهدید های بازار کمیته بین الملل رئیس اتحادیه مبلمان و دکوراسیون بلژیک اکنون محصولات با کیفیت و بسیار رقابتی در کل اروپا عرضه می نماید سخنان ایشان در خصوص جنس بازارهای اروپایی و محصولاتی که می تواند از ایران صادر و یا به آن وارد شوند ، توانست فرصتهای قابل توجهی برای بازرگانان و تجار ایرانی حاضر ترسیم نماید .

  • جناب آقای پیترو پیچینتی

با توجه به درخواست کمیته علمی کنفرانس دکو مبنی بر آنالیز و چگونگی رشد صنعت مبلمان یک کشور اروپایی موفق در دنیا ، کمیته بین الملل آقای پیترو پیچینتی که مشاور وزیر اقتصاد ایتالیا و همچنین رئیس شرکتهای نمایشگاهی ایتالیا ، مدیر اتاق بازرگانی ایتالیا و بورکینافاسو ، مدیر نمایشگاههای بین المللی میلان ( BOARDOF DIRECTOR GRUPPO Fiera Milano SPA ) ، عضو هیئت مدیره مدرسه مدرن دولتی موسیقی ایتالیا Scuola Mosaicisti del Friuli  عضو هیئت مدیره انجمن فدرلینو ( انجمن مبلمان و صنایع وابسته ایتالیا) بودند را برای سخنرانی دعوت نمود . ایشان در مورد چگونگی روند پروژه بسیار موفق حضور برند های ایتالیایی در بازارهای چین سخنرانی نمودند و الگوی موفقیت خود در گرفتن سهم بازار چین ، کشوری که همزمان می تواند به عنوان فرصت و تهدید برای هر برندی مطرح شود را تشریح نمودند .

  • جناب آقای اوزگور بایکوت

کمیته بین الملل با برقرای ارتباط با آقای اوزگور بایکوت ک همشاور فروش مراکز تجاری و فروشگاهها ، مالک و مدیر عامل شرکت GiZ Gayrimenkul Yatirim Ve Ticaret A.S / مدیر عامل شرکت مشاوره Ozgur Baykut/ مدیر عامل شرکت کنونی Giz  برند برتر املاک ، که مشاور و بروکر املاک و مستغلات می باشد را با هدف ارتقای سطح دانش فروشگاهها و مراکز تجاری دعوت نمود . سخنرانی ایشان در خصوص چگونگی مدیریت فروشگاهها و مراکز تجاری و بیان الگوهای موفق کنونی در دنیا توانست اطلاعات ارزنده ای به فروشگاه داران و مدیران مراکز تجاری عرضه نماید .

آقای بایکوت تا 2013 به عنوان مشاور ، مدیر و عضو هیئت مدیران صنایع کوچک و متوسط با هدف رشد و توسعه آنها در ارتقای برند و بازاریابی و توسعه معاملات تجاری فعالیت داشته است . ایشان همچنین مشاور مرکز تجاری لاله در ایران نیز می باشند .

  • جناب آقای کریستینوماتیا فرمه

طراح و معمار ارشد برجسته شرکت باتالیا BATTAGLIA و طراح کاخ شخصی ورساچه

میهمان و معمار بسیار برجسته و متخصص فنی پروژه های متنوع اداری ، تجاری و هتل و طرحهای مسکونی و ساخت و ساز در کشورهای مختلف ( آمریکا ، ایتالیا ، استرالیا ، آنتیگوا، روسیه، ترکیه ، اردن ، هند، بحرین ) که میهمان دکو 2015 بدون هیچ گونه آلایشی بود . او طراح و معمار بسیاری از هتلهای بزرگ جهان نظیر هیلتون ، حیات ، Cosmos & Globus Hotel  ، Alpine Rock Hotel . طراح و معمار فروشگاهها و مراکز تجاری برندهای برتر دنیا مانند DOLCE & GABBANA ، D & G ، BRIONI ، Chanel ، Dsquared2 ، Trussardi، Billionaire، Gucci، Hogan ، Dior، Omega و غیر در سراسر جهان می باشد . او طراحی یاخت ها و کروزهای معروف دنیا ، معماری ویلاها و خانه های شخصی افراد بنام و مشهور ، سالنهای تئاتر DOLCE & GABANNA ، رستورانها و مراکز اداری و بانکهای بنام را در دنیا بر عهده داشته است .

او در مورد طراحی و معماری فروشگاهها و مراکز تجاری بزرگ دنیا به همراه خانم مانوئلا اسچیپوا سخنرانی نمود و تجربیات ارزشمند خود را در اختیار حضار و شنوندگان قرار داد .

حضور شرکتهای خارجی در دکو 2014

  • حضور شرکت بزرگ و معروف ایتالیایی باتالیا
  • حضور شرکت مجارستانی Demko

سفارتخانه های حاضر در کنفرانس دکو 2015

سفرای حاضر :

  • سفیر الجزایر جناب اقای Abdelkrim Rekaibi
  • سفیر ازبکستان جناب اقای Bakhodir Abdullaev
  • سفیر اروگوئه جناب آقای c Ojeda

کاردار / کنسولهای تجاری

  • ایتالیا جناب آقا Enrico Diazzi
  • ترکیه جناب آقای Himmet Gris
  • بلغارستان جناب آقای Stanimir Musev
  • اتریش جناب آقای   Thomas Moschig
  • رومانی جناب آقای Eduardo Costin

فعالیتهای انجام شده در طول حضور میهمانان

  • برنامه استقبال فرودگاهی از تک تک میهمانان کنفرانس دکو 2015
  • بازدید از دانشگاههای هنر ، دانشگاه تهران و مرکز طراحی ایران و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و دیدار گروهی اساتید و شرکتها با جناب آقای رالف ویگمن
  • بازدید کلیه میهمانان از بازارهای مبلمان در یافت آباد و موزه مبل ایران ، این بازدید باعث آشنایی بیشتر میهمانان با صنعت مبلمان و دکوراسیون ایران گردید .
  • برگزاری مراسم شام جهت تقدیر و تشکر از حضور میهمانان ویژه ، سخنرانان و رؤسای اتحادیه های کشورهای آسیایی

دستاوردهای کمیته بین الملل دکو 2015

  • ارائه پیشنهاد تاسیس مرکز طراحی توسط آقای رالف ویگمن و ارائه الگو و ساختار به همراه جزئیات
  • دعوت از تجار و دانشجویان جهت شرکت در بزرگترین مراسم مرکز طراحی IF Design در اخر فوریه با حضور برجسته ترین طراحان دنیا
  • دعوت شرکت باتالیا از جناب آقای انصاری به ایتالیا جهت همکاری و ارائه خدمات مناسب مراکز تجاری
  • برنامه بازگشت رئیس اتحادیه بلژیک با گروهی از تجار و بازرگانان بلژیکی
  • درج مقاله و گزارش رسمی دکو 2015 و بازدید از بازار یافت آباد در سایت و مجله انجمن بلژیک
  • مراسم تقدیر سفیر و کنسول ایتالیا از بخش بین الملل دکو 2015
  • دید بسیار مثبت و عالی نظرات تمامی میهمانان خارجی نسبت به پتانسیلهای کشور و صنعت مبلمان و دکوراسیون ایران و اعلام آمادگی جهت همکاری های بیشتر فی مابین
  • کوانتوم تا هالوژن ……………………………………………….دکتر مهران هاشمی
  • نوآوری از دیدگاه IF در طراحی جهانی…………………………پروفسور رالف ویگمن از آلمان
  • سازه های چوبی……………………………………………..پروفسور عبدی کرمانی از انگلستان
  • ده قانون طلایی در مدیریت مال های تجاری………………..جوزف لفت ویچ از انگلستان