شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته

در تابستان 1387، صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور شاهد برگزاری اولین و مهمترین رویداد علمی- فرهنگی کشور در زمینه مبلمان و دکوراسیون تحت عنوان کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر و دکوراسیون (دکو 2008) بود که توسط انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون برگزار شد. همایش بین المللی دکو با هدف همگرایی دست اندرکاران صنعت مبلمان و نهادهای علمی – پژوهشی و نیز ایجاد ارتباط و جلب حمایت سازمان‌ها و نهاد‌های خصوصی، دولتی و بین المللی برای توسعه کمی و کیفی این صنعت و حرفه، تبادل اطاعات، تجربیات و دانش بکار رفته در این حوزه، برگزار گردیده است.
استقبال مخاطبین این حوزه از نحوه برگزاری کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی، ارایه مقالات علمی و سخنرانی های علمی و فرهنگی در کنفرانس انجمن را برآن داشت تا هرساله با برگزاری همایش بین المللی دکو، در راستای بهبود این صنعت گام‌های بلندی بردارد.
برهمین اساس، مخاطبین این همایش هرساله شاهد دستاورد‌هایی براساس اهداف تعیین شده در سال قبل بوده اند که می‌توان به همهترین آنها از جمله ایجاد رشته‌های دانشگاهی و راه اندازی مرکز آموزش علمی-کاربردی، ایجاد موزه مبل ایران، تأسیس شهرک صنعتی مبلمان و مهمتر از همه تشکیل شورای ملی مبلمان و دکوراسون ایران و صنایع وابسته اشاره نمود.
کنفرانس دکو از سال 1392 توسط شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته به عنوان یک تشکل ملی، فراگیر و متولی در صنعت و تجارت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته و با هدف گسترش تعامل بین صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع مرتبط ( صنایع کوچک و متوسط) برگزار می‌گردد.